CUPPINGMASSAGE en VIT-ICE MASSAGE

cuppingsmassagefacialmassagehaarb
CUPPINGMASSAGE
Cuppingmassage is een diepwerkende massage die zijn oorsprong vindt in de Oosterse geneeskunde en is al eeuwen oud. Bij cuppingmassage worden silicone cups op de huid geplaatst. Er wordt met verschillende technieken gemasseerd. Door in de cup te knijpen en langzaam weer los te laten, ontstaat er een vacuüm in de cup. Deze zuigende werking aan de huidoppervlakte zorgt ervoor dat het lichaam zichzelf ontgift.
Deze behandeling levert ontzettend goede resultaten bij een groot aantal klachten. Het fijne van cuppingsmassage is ook dat deze behandeling goed te combineren is met sport-, ontspannings en wellnessmassages en dat men dit thuis ook zelf kan doen/voortzetten.

In geval van een hardnekkige blokkade kan men de cups op dat gebied wat langer laten staan, dit kan een rode/paarsachtige verkleuring van de huid, een roodachtige "kus" achterlaten. Deze zogenaamde "Cup Kiss" duurt een paar uur tot een paar dagen.
De intensiteit van de behandeling wordt uiteraard opgebouwd en voor de behandeling met u besproken.

Bij Massagepraktijk Mieke Vogel kan de cuppingmassage ook in het gezicht toegepast worden, hierbij wordt gebruik gemaakt van de speciale facial cups. Deze gezichtsmassage helpt om weer een jeugdige, gezonde en strakke huid te krijgen.

Cuppingmassage is vooral zeer effectief bij:
  • De bestrijding van cellulitis en striae.
  • Vermoeide, pijnlijke en gespannen spieren.
  • Gewrichtspijnen en artritis.
  • Spijsverteringsproblemen en overige buik en/of darmklachten.
  • Het verminderen van vet- en vochtopeenhopingen en obstipatie.
  • Hoofdpijn en migraine.
  • Het strakker en egaler maken van de huid.
  • Het opheffen van emotionele- en lichamelijke blokkades in het lichaam.

Cuppingmassage als kuur:
Voor een optimaal effect wordt bij bijvoorbeeld striae, cellulitis en pijnklachten een kuur van 8 weken aanbevolen, waarbij u 1 x per week in de praktijk behandeld wordt en daarnaast uzelf 2 à 3 keer per week thuis behandelt. Ik begeleid en adviseer u daarbij.
Voor de 8 weken kuur aanbieding: zie de prijslijst. Het aromatische serum van 120 ml, en 2 cups voor de thuisbehandelingen zijn hierbij inclusief.
De cups met bijbehorend aromatisch serum zijn bij mij ook los te koop. Er zijn 6 verschillende serums alle 6 voor verschillende klachten en toepssingen. Hiervan zijn 3 serums ook voor het gezicht te gebruiken, deze serums kunt u ook uitstekend als gezichtsserum onder u dag en/of nachtcrème gebruiken.
Maar u kunt natuurlijk ook voor een eenmalige behandeling kiezen of het eerst uitproberen.

VIT-ICE-massage
Massagepraktijk Mieke Vogel biedt ook ijsmassages door middel van de VIT-ICE-massager. Alle cuppingmassages kunnen desgewenst gecombineerd worden met een VIT-ICE-massage. VIT-ICE massage is los te boeken.
De positieve effecten van VIT-ICE-massge:
  • Heeft anti-cellulitis eigenschappen.
  • Stimuleert de bloed- en lymfecirculatie.
  • Ondersteunt MPS (Myofasciaal pijnsyndroom) en RSI behandelingen.
  • Voorkomt zwelling, blauwe plekken, spierpijn en ontsteking.
  • Verlaagt het melkzuur niveau in de spieren.
  • Wordt aanbevolen als onderdeel bij pijnbestrijding.
  • Kalmeert fibromyalgie symptomen.
  • Helpt bij heup- en kniepijn veroorzaakt door gewrichtsaandoeningen.
  • Ondersteunt behandeling van tennis elleboog, golf elleboog, hielspoor en peesplaatontstekingen..
  • Wordt gebruikt bij acuut en/of post acuut letsel en aandoeningen met onstekingen (ook chronisch).